David Adika appointed to Head of Photography Department at Bezalel Academy of Arts and Design

January 3, 2018

 

by מיה אשרי of Haaretz

 

הצלם דוד עדיקא מונה לראש המחלקה לצילום בבית הספר לאמנות בצלאל. הוועד המנהל אישר את מינויו בשבוע שעבר. עדיקא יחליף את אורה לב, ששימשה כממלאת מקום לאחר מינויו של ד”ר דור גז לראש התוכנית לתואר שני באמנויות. הוא יחל בתפקידו ב-1 באפריל.

 

עדיקא, בן 47, הוא בוגר בצלאל לתואר שני באמנויות ותואר ראשון בצילום. בעשור האחרון הציג את צילומיו במוזיאון תל אביב, מוזיאון ישראל, גלריה ברוורמן, מוזיאון הרצליה לאמנות ועוד, ויצירותיו הוצגו גם בביאנלות ובמוזיאונים ברחבי העולם. במהלך השנים זכה במספר פרסים וציונים לשבח, בהם פרס שרת התרבות לאמן פלסטי ולאמן הצעיר, ופרס ג’ק ניילור לצילום.

 

ב-18 השנים האחרונות מלמד עדיקא במחלקה לצילום בבצלאל, ומצלם גם צילומי דיוקן ואופנה. “בתצלומיי אני מנסה להבליע אמירות חברתיות שנוגעות בסטריאוטיפים, בהשתייכות ובזהות במרחב אוריינטליסטי”, אמר עם בחירתו לתפקיד. “אני חושב שהצילום — באשר הוא, על תחומיו וגישותיו — הוא תחום מרתק, לעולם עכשווי ותמיד רלוונטי”.

 

בשיחה עם “הארץ” סיפר עדיקא על חזונו לתפקיד. “באופן טבעי אביא את הנגזרות שמעניינות אותי לתפקיד, אבל קודם כל חשוב לי לייצר פרופיל של בוגרי צילום עם עשייה צילומית מובהקת, מובחנת ומקצועית. לחזק את הכישורים הטכניים — השפה הצילומית והאיכות הצילומית — וגם להכניס פלטפורמות נוספות של צילום”. עדיקא ציין כי הוא מקווה לקדם גם שיתופי פעולה עם שדות אחרים. “הצילום יודע כיום לשוחח עם הרבה מאוד שדות והייתי רוצה לתת לזה ביטוי”, הוסיף.

 

רקטור בצלאל, ד”ר יובל קרניאל, ברך על המינוי ומסר: “אנו מאחלים לדוד עדיקא בהצלחה בתפקידו. עדיקא נכנס לנהל מחלקה מפוארת וחשובה בתקופה של שינוי ומחשבה מחדש על מקומו ותפקידו של הצילום בתרבות הדיגיטלית החדשה, בעידן של פוסט מציאות. עדיקא הוא צלם ואמן מחונן ואנו בטוחים שידע לנווט נכונה ולהוביל את התחום בשנים הבאות”.

 

Click here for more information.

NEWSLETTER

VISIT

Sunday

Monday

Tue – Thu

Friday

Saturday

Closed

By appointment only

11:00 – 18:00

11:00 – 14:00

11:00 – 14:00

CONTACT

CREDITS

Design by The-Studio

Code By Haker Design

Contact

Visit

Sunday

Monday

Tue – Thu

Friday

Saturday

Closed

By appointment only

11:00 – 16:00

11:00 – 14:00

Closed