Haaretz writes on the Ministry of Culture Awards 2017

December 27, 2017

We are thrilled to announce that Ilit Azoulay, Oren Eliav, Mark Yashaev, Assaf Shaham, and Dor Zlekha Levy have been recognized for their excellence by the Ministry of Culture!

Read about it below.

 

משרד התרבות הכריז על הזוכים בפרסי המשרד לאמנות פלסטית לשנת 2017. בפרס, בשווי 50 אלף שקלים, זכו עשרה אמנים, בהם ד”ר דוד בהר פרחיה, נבט יצחק וקבוצת סלה-מנקה (לאה מאואס ודיאגו רוטמן). בפרס למפעל חיים זכו האמנים הוותיקים בני אפרת ונורית דוד, גם הוא בשווי של 50 אלף שקלים כל אחד.

 

על ד”ר בהר פרחיה כתבו השופטים כי עבודתו, המשלבת יצירה אמנותית עם מחקר אדריכלי, “מבטאת קשב, מקוריות והעמקה”. בין הנימוקים לזכייתה של יצחק נכתב כי “עיסוקה בתרבות המזרח, מרחיב את הרפרטואר המוכר ומוסיף לו רבדים מעוררי מחשבה ומורכבות”. על קבוצת סלמנקה כתבו השופטים כי “ועדת הפרס מוקירה את פעילותם ומבקשת לתמוך בהמשך יצירתם” וכי “זה שנים רבות שהקבוצה משפיעה על עולם האמנות הישראלי”.

 

לצדם של בהר פרחיה, יצחק וסלמנקה זכו בפרס המרכזי גם אורן אליאב, עליו כתבו השופטים כי “יצירותיו וירטואוזיות” ו”מבטאות את התהליך המעמיק שעבר”; יובל יאירי, שיצירתו היא “אינטליגנטית ומרהיבה כאחד”; אורלי סבר, שהרשימה את השופטים ב”מתח שבין הזר והמוכר ביצירותיה”; חיימי פניכל, שיצירתו ” מדגימה מיומנות יוצאת דופן באופן הטיפול בחומרים”; איילת כרמי, אותה שיבחו השופטים על “התחכום הסגנוני והרעיוני של היצירות”; יוסי מארק, ש”ציוריו הפיגורטיביים מבטאים מורכבות רגשית באמצעות הבעות אנוש המצוירות במיומנות טכנית ניכרת”; ועילית אזולאי, שקיבלה את הפרס “מתוך הערכה למחשבה העוצמתית שהיא מעוררת”. בוועדת הפרס ישבו ד”ר דורון לוריא ממוזיאון תל אביב, האמנית נחמה גולן וד”ר רונית שטיינברג מ”בצלאל”.

עשרה אמנים זכו גם בפרס האמן הצעיר, בשווי 10,000 שקלים כל אחד: יונתן אולמן, נטלי אילון, דור זליכה לוי, תמר לוינסון, שיר מורן, גיא ניסנהאוס, נועם עומר, נעמה ערד, אברהם קריצמן ואסף שחם. בפרס לעידוד היצירה, בשווי 20 אלף שקלים כל אחד, זכו אתי אברג’יל, לי אורפז, איתי אייזנשטיין, איל אסולין, אסף גאם הכהן, ליאור גריידי, שירלי וגנר, אמירה זיאן, מארק יאשאייב ושחר יהלום.

השרה מירי רגב מסרה בעקבות ההכרזה: “האמניות והאמנים הזוכים מייצגים קשת של גוונים בעשיה פורצת הדרך בתחומי האמנות הפלסטית בישראל. אנו עדים לפריחה ולשגשוג המקצועיים של האמנות הפלסטית בישראל ואין כל ספק, שלזוכות ולזוכים תרומה מכרעת לכך”.

 

NEWSLETTER

VISIT

Sunday

Monday

Tue – Thu

Friday

Saturday

Closed

By appointment only

11:00 – 18:00

11:00 – 14:00

11:00 – 14:00

CONTACT

CREDITS

Design by The-Studio

Code By Haker Design

Contact

Visit

Sunday

Monday

Tue – Thu

Friday

Saturday

Closed

By appointment only

11:00 – 16:00

11:00 – 14:00

Closed